SÖS

Idag var jag på SÖS på återkontroll av mitt blodsockervärde som har legat ganska högt .
Det visade sej att mina värden fortfarande är ganska höga, på gränsen till diabetes, så imorgon ska jag ligga på sjukan (diabetesavdelningen) hela dagen, så dom får kolla mej och ta värden, och ge mej råd om vad jag ska äta och inte.
Jag vet ju att allt detta är för bebisens bästa, men jag kan iallafall inte låta bli att vara deppig över att behöva tillbringa en hel dag på sjukhus, där jag inte kan slappna av, och inte är i min trygga hem-miljö.
Och om det är riktigt illa, så att mina värden inte sjunker till den nivå som de ska, så kanske jag måste börja ta insulin, och i värsta fall bli inlagd hela sista tiden före förlossningen (gud förbjude!).

Som tur är så har jag ju ljud-böcker na av "Twilight"- serien på engelska, som jag laddat ner på min MP3, och som jag kan lyssna på imorgon. 

I förrgår var min kära sambo hemma hos sin mamma och hälsade på , och hon bjöd på mat, och skickade med en matlåda till mej.  
Jag hade tidigare i veckan frågat henne efter receptet på torsk med äggsås, då jag helt plödsligt blev otroligt sugen på det, efter att ha hatat det i många år p.g.a konsistensen.
Och gissa vad svärmor hade gjort för mat till mej?
Jo, torsk med äggsås såklart! Och det var nåt av det godaste jag har ätit på länge!
Så gott att vi faktiskt gjorde det här hemma, med förenade krafter, då varken jag eller sambon hade gjort nåt liknande i matväg förut.
Och det blev gott det med. Och sonen tyckte om det, fast han tyckte att det kunde ha varit mera ägg i. Men det fixar vi till nästa gång :-) 



Tack för idag, slut för idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0