besök, besök

Ja, nu har vi haft en massa besök, och det har varit jätte trevligt!
Som ni såg i förra inläget, så har ju så klart far och morföräldrarna varit här först av alla, eftersom det är deras privilegium.

Sedan kom släkten, och  de nära och kära vänner som jag hunnit ringa, och som inte varit sjuka.
I Torsdags var Acki, Kristin och Nettan här med sina pojkar Simon, Lukas och Melvin och hälsade på, och det var jättetrevligt, och ganska livligt.
De är så söta killar alla 3, och Emma sov hela tiden, så hon brydde sej inte om att det var lite livat.

När mina kusiner Ylva och Mats, och hans fästmö Anneli var här, så sov hon också, hela tiden vi satt och fikade, och hon vandrade från famn till famn, utan att ens öppna ögonen emellan. 
Men sen bajsade hon, och då blev hon ledsen och skrek som en stucken gris,och då tyckte de att det var dags att gå...Men det var säkert inte därför de gick ;-)

Vi har fått massor av fina kläder och saker till Emma, och mycket som hon kan växa i, och det är ju jättebra!

Annars går livet sin gilla gång här hemma, Emma sover, äter, bajsar och har lite magknip däremellan, men vi börjar få in en liten rutin nu, som att hon t.ex sover nästan 3 hela timmar mellan matningarna på natten, så vi får lite mer sömn nu än i början iallafall.

Sjalen funkar jättebra. Just nu sitter jag och flask-matar henne, samtidigt som jag skriver detta, och hon sitter i sjalen på min mage. Man har väl simultankapacitet, ha ha!

På Tisdag ska jag gå på en föreläsning med Pelle Sandstrak (Mr. Tourettes och jag) tillsammans med min mamma och Alex, och då ska Emma och Jani vara hemma själva för första gången.
Då är det väldigt bra med all den frysta bröstmjölken som vi har i frysen!

Och på onsdag ska jag på utvecklings-samtal med Alex i hans skola, och då ska mamma vara barnvakt, och även då ska Emma få flaskan, om hon blir hungrig undertiden. 

Här kommer lite kort  på våra besökare, och lite annat smått och gott.

HA DET SÅ BRA, MINA KÄRA VÄNNER!!






Här är min morbror Bertil som håller Emma, och de ser båda så nöjda ut



Här är hans fru Saga som håller Emma, och hon var lika nöjd



Här är första badet, hon var helt tyst när hon var i vattnet, men sen när hon kom upp, blev det kallt, och då blev hon lite missnöjd. 



Här är mina kusiner Ylva och Mats och hans fästmö Anneli(i mitten) som håller Emma, och hon sov så förnöjt hela tiden.



Grupp-bild!



Så här söt var emma när släkten var här. Klänningen har Hannah köpt till Emma i London, innan vi var säkra på att det var en flicka, men hon var helt säker! och visst är hon fin i den!!



Far och dotter. Visst är de lite lika de också... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0