snart dax

Jaha ja, då var det snart dax...

Nu börjar jag bli ganska otålig, och vill bara att hon ska komma snart!! Jag är trött och irriterad mest hela tiden, och måste åka till MVC och kolla att allt ser bra ut en gång i veckan typ...

På måndag ska jag dit och få ta influensa-vaccinet iallafall, det känns ju ganska bra, förutom att jag ju fortfarande är lika sprut-rädd som förut.
När jag såg på TV hur den första patienten fick vaccinet, så såg sprutan ENORM ut, och det såg ut som om sköterskan som gav sprutan, tog extra lång tid på sej att trycka in den där grumliga vätskan i överarmen på snubben.
Men Jani ska iallafall följa med och hålla mej i handen, så det inte känns så jobbigt, och så ska jag lägga på Emla-salva innan, så att nål-sticket inte känns iallafall, sen kommer det ju att kännas när nålen når muskeln som den ska in i, och efteråt kommer det vara ömmt där de stuckit, i flera dagar.
Men Emma kommer också att få anti-kropparna som min kropp bildar, så hon är skyddad när hon kommer ut i alla fall, lilla gumman. Inget ont som inte har nåt gott med sej...
 
Nu är det nästan helt klart här hemma för att ta emot lillan. Det är bara lite små-fix kvar, men det hinner vi med denna vecka. 

Jag är ju helt inställd på att hon kan komma när som helst nu, eftersom jag har varit med om detta en gång förut, men Jani är så himla nervös nu, man får absolut inte säga att hon kan komma tidigare än 26:e, för då blir han som ett rådjur framför en lastbil på motorvägen, haha!

Härom natten hade jag ganska smärtsamma för-värkar, och låg i sängen och pustade och ojjade mej, men jag kunde inte låta bli att gapskratta emellan, för varje gång jag stånkade å stönade eller sa "ajj", så kände jag hur Jani stelnade till bredvid mej. Men vi somnade båda till slut iallafall, och sen har för-värkarna lugnat ner sej lite.

Men det är ganska svårt att veta  när man ska åka in, hur ont man ska ha, och hur tätt det ska va mellan värkarna för att man inte ska bli hemskickad.
Om hon inte hat kommit innan den 26:e oktober, så ska jag åka in till förlossningen den 26:e och kolla hur "mogen" jag är, och sen får jag åka hem och komma tillbaka den 27:e, och då sätter de igång mej.
Så från och med nu är det bara att vänta och se.....

Här kommer lite bilder så länge!


Ha Det!! 




Ja, så här ser jag ut nuförtiden!




Så här ser vägg-fickan ut som jag har sytt till Emma. Den ska hänga bredvid skötbordet tills hon får eget rum, då ska hon ha den där.





här ser ni den på lite närmare håll




Så här ser skötbords-underlägget och ammningskudden ut




och här är vår 40 tums tv!!!



så kan man sitta i den jätte-sköna fåtöljen och kolla på sin favorit-film, så känns det som om man sitter på bio helt själv! UNDERBART!!

Kommentarer
Postat av: Jennifer Sewerin

Hoppas allt går bra! Jag håller tummar o tår att du inte behöver gå över tiden. Det kan vara rätt så drygt och du hade ju ont redan...

2009-10-21 @ 23:52:24
Postat av: Utlandsmamman

Hej gumman,



Har kollat detta med bärsele, och rekommendationen är att babyn kan hålla upp huvudet rätt stadigt innan man börjar med sele ( en sittande sele, typ babybjörn ) .

Snart gumman hihi, pözz

2009-10-22 @ 23:47:35
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/
Postat av: Sofie

GRATTIS CISSI!!!!Åååå vad mysigt!! Hoppas ni alla mår bra!! Ser fram i mot att få se ett kort eller 2.

Kram kram // Sofie

2009-10-28 @ 21:21:09
URL: http://www.myaloevera.se/460000524233

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0