Gravidplågor

Jaha, nu var det längesen jag skrev igen...
 Men just nu är jag upptagen med att sy ikapp sånt som har legat och pockat på min uppmärksamhet i skåpen ett tag, och jag har faktiskt hunnit med en hel del :-)

Jag har räknat ut att jag måste sticka mej i fingret 7 ggr/dag, och ta 4 sprutor /dag just nu...
 Jag behöver väl inte påpeka att jag ser ut som en nåldyna på fingrarna, och att jag känner mej som en också.

 Jag har fortfarande VÄLDIGT svårt för att ta sprutorna, och sitter och laddar och laddar inför varje spruta.Det är mest det att jag faktiskt aldrig vet om nästa stick kommer att göra as-ont eller inte, och det gör att jag får en adrenalinrush varje gång som nålen närmar sej magen.
Fast det går liite bättre när min käraste sambo håller mej i handen... Tack älskling!

Just nu är jag dessutom så himla trött och matt på dagarna, eftersom det blir svårare och svårare att kunna ligga bekvämt på nätterna, och att vända sej om ska vi inte tala om, det gör så j-la ont så jag blir helt klarvaken varje gång, och då känner jag ju också hur otroligt kissnödig jag är, och måste krångla mej upp för att gå på toa,och sen är jag ju klarvaken i 1-2 timmar innan jag kan somna om, och när sen sambons klocka ringer för att han ska upp och jobba, ja då är det ju kört igen...

Men jag har sagt det, att ska det bli några fler barn i den här familjen, så är det HAN som får vara gravid nästa gång, för det här, det gör jag INTE om i första taget!

En BRA sak som allt detta lidande iaf har fört med sej är att jag fick göra ett extra ultraljud för att kolla så att bebisen inte är för stor i magen, och när jag ändå låg där, så frågade jag den gulliga sköterskan om hon möjligtvis kunde se vad det var för kön på bebisen. Hon kollade och kollade, och till sist sa hon att hon med 80% säkerhet kunde säga att det är en liten flicka som liger därinne... en liten EMMA!!!

På torsdag och fredag ska jag och sambon på föräldrakurs, och det ska bli intressant!

Nu ska jag sitta och sy, och lyssna på mina "Twilight"-ljudband :-)

Här är lite söta kläder som farmor köpt till Emma.

 

Och här är en jättebra overall som hon kan ha när det är kallt.




Här är hon! Vår lilla EMMA!!!




Visst ser det ut som om hon ligger och ler för sej själv därinne?




Sköt om er!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0