FEST!

Ja, nu har Emma varit på sitt första bröllop med efterföljande fest!
Och jag kan ju säga att hon är sin mamma upp i dagen vad gäller festande, hon vill vara med där det händer hela tiden, hon kollar in alla, och hon vill inte åka hem innan festen är slut!

Vi var alltså på min kusin Mats och hans flickvän, nuvarande fru Anneli´s bröllop i Uppsala.
De var jättevackra, och Anneli´s klänning var helt fantastisk!(det kommer kort på den nedan).
När vi kom in i kyrkan och sattte oss så var allt frid och fröjd, jag gav Emma lite mat i flaska, för att hon skulle vara nöjd under ceremonin, och det såg ut att gå bra, hon var glad.
Så kom brudparet in, och orgeln började spela. Då blev Emma LIVRÄDD!!!!
Hon började gråta jättehögt, och jag fick panik och gick längst ner i kyrkan med henne. Min första tanke var att gå ut merd henne, så de andra gästerna kunde höra vad prästen sa, men ute var det -17 grader, och våra kläder låg ju givetvis kvar på våra platser.
Så jag hade inget annat val än att bara gå runt i en liten cirkel med henne och vagga och vyssja och försöka trösta på bästa sätt jag kunde.
Till slut lugnade hon ner sej och tvärsomnade i min famn, så brudparet kunde iallafall säga "JA" så att alla hörde.

Sen var det bröllpsmiddag på "norrlands nation",som i vanliga fall är ett vattenhål för studenter, och tar ca 3000 pers, som jag förstod det. 
Det var ganska kallt i lokalerna, så jag som fick gå in i ett angränsande rum och amma, släpade med mej Jani, så han fick låna ut sin kavaj till mej och Emma, och stå och hålla om oss när jag satt och gav henne mat, så vi inte skulle förfrysa (nu överdrev jag lite, men kallt var det).

Vi fick jättegod mat,och under tiden blev vi ständigt underhållna av fina tal och vacker musik. Den eminenta toast-madammen, tillika brudgummens syster Ylva, gjorde ett strålande jobb,och hon sjunger så vackert också! 

Särskilt rörande var nog brudparets tal till varandra, och det är ingen tvekan om att de älskar varandra över allt annat här på jorden, och att de är helt rätt för varandra!! Så grattis till Herr och Fru Mats och Anneli Erkas!

Sen var det bröllopstårta och dans, och Emma dansade sin första vals med sin mamma och pappa!
Vi hade som tur var tagit med oss bär-sjalen, så i den satt hon framåtvänd och kollade in allt och alla, och tyckte det var jättekul att dansa!

Och jag är så glad att än en gång ha fått umgås med min släkt! För er som inte fattat det än, så är jag väldigt släktkär, och även min ingifta släkt ligger mej lika varmt om hjärtat som de jag har blodsband till.
Jag har ju växt upp med nära kontakt med min morbror Bertil och hans fru Saga, och tillbringat varenda jul sen jag var liten hos dom i deras hus,  och har i och med det även växt upp med släkten på Sagas sida, och aldrig ens tänkt tanken på att de inte är min "riktiga" släkt. Så om jag kallar de för mina kusinerr och morbröder och mostrar, så är det för att de är det för mej, och de står mej lika nära!

När vi sen kom hem från allt festande, så var vi alla helt slut, och Emma sov 5 timmar i sträck, och sen 4 timmar i sträck efter det. Jätteskönt!! Så mera fest vill vi ha!

Fast det är inte så jättelänge till nästa fest, fick jag höra, för min andra kusin Ylva ska gifta sej med sin Fredrik i oktober i år, så då ses vi nog alla igen,och det ska bli jätekul!!!

Det var alllt för denna gång, här kommer kort!

Ha det!




jag har äntligen lyckats fånga ett av emmas leenden!



Så här fina var brudparet bakifrån...



... och så här fina framifrån!



Här är de framför kyrkan, och har just fått en hel årsförbrukning ris över sej.



Så här fina var Emma och henner mormor!



Här skäres bröllopstårtan...



...Och här ätes den!



Herr och fru Erkas, Visst är de ett vackert par! GRATTIS!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0