Hej igen!

Hej igen!

Det kommer nog vara så att jag bara har tid att skriva här c:a 1g/månad, så ni få trogna som kollar min blogg vet om det, så kan ni kolla om det hänt nåt, en gång i månaden :-)

Vi har haft en helt underbar jul, och ett jättemysigt nyår.
På julafton kom Janis mamma och hennes man, och min mamma.
De hade alla med sej julmat, så vi behövde bara koka potatis i stort sett, jätteskönt när man har en lite bebis!
Jag kan ju säga att mängden julklappar under granen var betydligt större i år än förra året, och det kan ju bero på att hälften var till Emma.
Hon fick en massa kläder och gosedjur, och en princesskrona av mamma.
Och hela julafton vandrade hon från famn till famn, och jag fick i stort sett bara ha henne när det var dax att äta, men det hade jag redan räknat med.

På nyårsafton hade jag och Jani bokat vårt traditionsenliga bord på Jimmy´s steakhouse nere vid vattnet, men i sista stund kännde jag att det vore mycket skönare att bara vara hemma och mysa, äta god mat och hyra film. Så sagt och gjort, jag avbokade, och sen köpte Jani hem entrecóte och rödvinssås, och till det åt vi potatisgratäng, sparris och sockerärtor.
Till förrätt åt vi toast skagen med röd kaviar, och till efterrätt chokladmousse med grädde.

MUMS FILLIBABBA!! 

Och det var tur att vi inte gick ut, för det första var det svinkallt, och för det andra så blev Emma ängslig bara av att höra fyrverkerierna inomhus, så hon hade nog blivit livrädd om vi varit ute.

Det har hänt så mycket med Emmas utveckling, hon tar ögonkontakt, hon skrattar och pratar jättemycket med oss.
Hon är väldigt förtjust i Alex, och lyssnar och skrattar när han pratar med henne, och hon följer honom med blicken när han går förbi. SÅÅÅ gulligt!
Och häromdan så hade hon lite ont i magen, och jag var upptagen, så jag bad Alex hålla Emma en stund.
Då tog han henne i sin famn och gick från rum till rum och sjöng barnvisor för henne, och hon låg helt lugnt och stilla och bara tittade på honom. Det rör ett modershjärta, det!! 

Undetr helgerna så har vi ju också passat på att träffa släkt och vänner, och jag är så glad att jag har min släkt. Vi har ju nämligen kommit på att Emma inte får några kusiner, eftersom varken Jani eller jag har några syskon, men jag har ju 2 kusiner, så vi ser fram emot Emmas sysslingar nu. Ingen press ;-) hehe.

Jag måste också säga att jag är så glad och tacksam för alla fina presenter, kläder, leksaker, gosedjur och gratulationer som vi fått till Emma av all släkt och vänner, och även om jag inte hinner höra av mej till alla och tacka på en gång, så ska ni veta att vi är jätteglada för alla grattis och alla gåvor vi fått!

 TACK!!!!

 Och som jag sagt förut, hör gärna av er om ni vill komma och hälsa på, jag kanske inte har ringt än, men då får ni gärna höra av er till mej, så ordnar vi det :-)

Här kommer kort!

Sköt om er mina kära vänner!!!

Kram! 




Här ligger Emma i sitt baby-gym som hon fått av tant Katja.



Här är Emma och storebror Alex



Här är vi finklädda till Alex 16-års dag den 20:e dec.



Så här fin var Emma på julafton.



Och farmor gav Emma sin första tomteluva.



Emma tar en jul-tupplur



Vi var båda lite trötta på kvällen, men glada, och fulla av jul-mys!



Här är granen...



...och alla klappar under den!



Mormor gav Emma en princess-krona, och de otroligt söta skorna!



Här sitter Emma omgiven av sina jul-klappar. På mössan hon har på sej står det "kullannuppu" vilket betyder "guldknopp" på finska!



Här håller en oförskämt brun Kicki i Emma. Hon har varit i Thailand och gift sej! GRATTIS!



Och här är stora tjejen Linnéa.




I Uppsala var Emma väldigt eftertraktad. Här hos Anneli, som hon fått sin fina klänning av!



Här hos musin Mats



Här hos musin Ylva



"Vaddå din tur att hålla?Hon vill ju va kvar hos mej, ser du väl??"



Här hos Fredrik, som till slut också fick hålla Emma.



Emma myser hos pappa



Kommentarer
Postat av: Nina

Lilla hjärtat vad stor hon blivit, och så söt så man har lust att äta upp henne. Må så gott och var rädd om er.



Puss

2010-01-08 @ 12:28:43
URL: http://kermit100.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0