Vaccin

Ja, idag har Emma varit på BVC och fått sina första vaccin.
 
Jag är ju, som ni vet efter min graviditetsdiabetes, VÄLDIGT spruträdd, så jag sov nästan inget natten till idag, eftersom jag var så nervös för idag.

Så idag fick Emmas farmor, Jani´s mamma följa med och hålla i henne när hon fick sprutorna, en i varje lår.
Och jag måste säga, att fastän jag inte ens tittade på, och fast jag stålsatte mej, så fick jag tårar i ögonen när jag hörde henne gråta.
Fast det gick över väldigt snabbt, och hela vägen hem låg hon och pratade upprört i vagnen, det lät nästan som om hon beklagade sej över vad hon måste stå ut med här i livet.

Sen gick vi hem och fikade, och Emma somnade efter en stund, och nu sover hon på mitt bröst i bärselen.
Hon gnyr och smågråter i sömnen lite, så jag antar att hon har lite ont efter sprutsticken, så jag tänker ge henne alvedon så fort hon vaknar.

Sen hoppas jag verkligen att hon inte får några svåra biverkningar efter sprutorna, det är så hemskt när ens barn har ont, och man inte kan göra nåt för att göra det bättre!

Jag och Jani ska ut och äta på en jättefin restaurang imorgon, som heter Dolce Vita.
Vi var där och åt när vi just hade börjat träfas, för 5 år sen, och ingen av oss har kunnat glömma den goda maten vi åt där.
Även då ska snälla farmor vara barnvakt, så jag hoppas även för hennes skull att Emma inte får hög feber, eller väldigt ont, så farmor får lite lugnt och skönt imorgon, och bara kan gosa med Emma. 

När vi var på BVC så vägde och mätte de ju Emma också, och nu väger hon 6kilo och 280gram och är 59cm lång, så jag har fått göra den första utsorteringen av Emmas klädesplagg, det som hon kunde ha när hon föddes.
Det är tur att vi har fått ärva en del kläder, och även låna en hel del, för annars hade jag fått lov att springa ut och köpa nytt redan imorgon, för de flesta kläder hon har nu är för litet.
Sen har vi ju en hel del som är alldeles för stort också, men inte så mycket där emellan, så att säga. 

Här kommer lite kort! 

Ha det!! 


 
Här suger Emma på farmors tumme


Ett av mina fåfänga försök att fånga ett av Emmas leenden...


ännu ett försök, som nästan lyckades!


Mor och dotter


Pappa badar Emma


Syskonkärlek!!


Mina två guldklimpar!


Emma och pappa myser framför tv:n


Emma suger på fingrarna


Halsband jag gjort...


Halsband och örhängen jag gjort...


Halsband jag gjort...



Halsband, armband och örhängen jag gjort....


Halsband jag gjort...


Halsband jag gjort till mamma...


Fler halsband jag gjort till mamma...



Halsband och örhängen jag gjort till mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0